luni, 7 ianuarie 2008

DICTIONARUL


Se spune ca limba unui popor este un organism viu care se “apdateaza” permanent. De aceea, printre ideile mele am gasit una mai de SF. Sa intocmesc un dictionar roman-roman, cu limba folosita de internauti pe mes, blog sau alte forme de comunicare scrisa pe internet. Prima operatiune in acest demers a fost sa-mi cer scuze de la profii mei de citire, Maria Girlasu si nu in ultimul rand de la ilustrul Serban Ticaloiu si de ce nu maestrului Pamfil Seicaru, tatal ziaristilor.
A doua operatiune, cercetarea la sursa - si fara frica pot spune, surse sunt pe toate caile internetului. Viteza de comunicare dar si dorinta de a fi in “ trend “ a unor tineri cu smecherasii din ghetouri, fac sa foloseasca cuvinte cu sensuri care frizeaza cele mai elementare reguli ale limbii romane si nu numai.
Dar destul cu vorba si sa va dau cateva exemple :
-supertare frate…
- marfa man….
- super naspa…
- super fain…
- mai marfa decat…
- misto…
-super misto…
-naspa, e de KK frate…
-bah, e mortal rau de tot…
-e cool, marfa de marfa…
-te unge la lingurica…
-beton…
-superbeton…
-e turbat rau…
-super OK…
Dupa cum vedeti cred ca s-ar putea face combinatii pe aceeasi tema, dar mi-e team aca se gaseste vreun sponsor si ma pune la munca si, apoi, e supernaspa…
In rest, numai de bine.

T.G.

Niciun comentariu: